Книга Злагоди за рік. 29 листопада

Книга ЗлагодиФормула Злагоди

ЧАСТИНА 2

РОЗДІЛ VІІ
Про Святу Вечерю

  1. Тому що поза використанням, якщо хліб відкладається і зберігається у дарохранительниці або носиться і виставляється під час ходів, як це буває в папстві, то вони не вважають, що тіло Христове є присутнім.
  2. По-друге, вони притримуються того, що запровадження цього Таїнства, учинене Христом, є дієвим у християнстві [Церкві], і що воно не залежить від гідності або негідності служителя, який пропонує Таїнство або від того, хто його одержує. Тому що, як каже св. Павло, навіть негідні причащаються Таїнством,45 то вони притримуються того, що навіть негідним правдиво пропонуються тіло та кров Христові, і що негідні правдиво їх отримують там, де дотримуються заповідь і запровадження Господа Христа. Але така людина одержує їх на осуд,46 як каже св. Павло, бо вони зловживають святим Таїнством через те, що вони приймають його без правдивого каяття та віри. Тому що воно було запроваджене з тією метою, щоб засвідчити про те, що в ньому благодать та користі Христові застосовуються до тих людей, які правдиво каються і втішають себе вірою у Христа, і що такі люди є включеними в тіло Христове і обмиті Його кров’ю».
  3. Наступного року, коли головні богослови Ауґсбурзького віросповідання зібралися з усієї Німеччини в Шмалькальді і розважали про те, що представити на Соборі про доктрину Церкви, то за спільною згодою доктором Лютером були написані Шмалькальдські статті і вони були підписані усіма богословами, колективно та індивідуально, у яких правдива та належна точка зору є чітко висловленою короткими простими словами, які найточніше узгоджуються зі словами Христа, і кожні двері та шлях для втечі для сакраментаріан були закритими.
  4. Бо на свою вигоду вони витлумачили [перекрутили] Формулу Злагоди, тобто вищезгадані статті про союз, обрамлені минулого року таким чином, що треба було б розуміти, що тіло Христове не пропонується із хлібом ніяким іншим чином, аніж разом із усіма користями, Словом Євангелія,
  5. і що таїнственний союз не означає нічого іншого, окрім духовної присутності Господа Христа вірою. Тому ці статті проголошують: «Хліб і вино у Святій Вечері є правдивими тілом і кровю Ісуса Христа, які даються та приймаються не тільки благочестивими, але й також безбожними християнами»47 [тими людьми, які не мають нічого хрис- тиянського, окрім імені].
  6. Доктор Лютер також більш достатньо виклав і підтвердив цю точку зору з Божого Слова у Великому Катехізисі,48 де написано: «Отже, що ж таке Таїнство Вівтаря? Відповідь така: Це правдиве тіло і кров Господа нашого Ісуса Христа, що міститься у хлібові і вині, і що є під виглядом хліба і вина, котрі нам, християнам, заповідано Словом Христовим їсти й пити».
  7. І трохи далі: «І саме Слово Боже (кажу я вам) робить таїнство Таїнством – так, що це не просто хліб і вино, але є і називається тілом і кров’ю Христовими».
  8. Знову: «Цим Словом ви можете зміцнювати ваше сумління, кажучи: «Якщо сто тисяч демонів, разом з усіма фанатиками, вигукнуть в один голос: «Як можуть хліб і вино бути тілом і кров’ю Христовими?» – то я знаю, що всі духівники і вчені разом узяті не мають тієї мудрості, котра міститься навіть у одному мізинчику Його Божественної Величності. Отже, тут присутнє Слово Христове: «Прийміть, споживайте, це тіло Моє Пийте з неї всі, бо це кров Моя Нового Заповіту» тощо. На цьому ми перебуваємо і хотіли би поглянути на тих, хто намагається навчати Його змінювати те, що Він сказав.
  9. Дійсно правда, що якщо ви відкидаєте Слово, чи розглядаєте його без Слова, то ви маєте не що інше, як просто хліб і вино. Але якщо до них додано Слово, як це і мусить бути, то Ним ви маєте правдиве тіло і кров Христові. Бо як вуста Христові промовляють про це, так воно і є, оскільки Він ніколи не обманює і нікого не вводить в оману».
  10. Тому легко відповісти на різноманітні запитання, що ставлять людей у замішання в даний час – наприклад: «Чи може навіть порочний священик служити і відправляти Таїнство?» – та інші запитання, на кшталт цього. Бо тут ми приходимо до висновку і стверджуємо – навіть якщо відвертий негідник приймає чи відправляє Причастя, це Таїнство залишається правдивим, тобто людина споживає правдиве тіло і правдиву кров Христові, так само, як у випадку, коли воно [споживається чи] відправляється належним чином. Бо воно засноване не на святості людей, але на Слові Божому. І як жоден святий на землі, жоден ангел на небі не може перетворити хліб і вино в тіло і кров Христові, так і ніхто не може змінити чи переробити його [Причастя], навіть якщо його використовують негідно.
Advertisements

About Oleh Yukhymenko

Translator, interpreter, blogger
Опубліковано у Книга Злагоди. Додати до закладок постійне посилання.

3 коментарі до Книга Злагоди за рік. 29 листопада

  1. Дмитро коментує:

    Вітаю Вас, Олеже!
    Пише Вам Дмитро, бібліотекар Євангельської Реформатської Семінарії України.
    Чи Ви можете підказати де можна замовити Книгу Злагоди українською мовою? Ми залюбки придбаємо 5 примірників.

    Наперед дякуємо!
    е-пошта: nebesa@ukr.net

  2. yukhymster коментує:

    Вітаю, Дмитре!
    Раджу звернутися до нашого єпископа В’ячеслава Горпинчука, одного з перекладачів КЗ. В мене на блозі є посилання на його блог “Українське лютеранство” – там є його координати.

    З повагою
    Олег

  3. Дмитро коментує:

    Щиро дякую!
    Дмитро.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s